Nieuwe Executive 2100 afgeleverd

Nieuwe Executive 2100 afgeleverd

Deze zomer is de Executive 2100 afgeleverd aan haar dolblije eigenaren. Zij hadden een Van den Hoven Executive 1700 Mk1, waar ze met volle teugen van genoten hebben.
De ruimere en modernere 2100 heeft geen flybridge, omdat er veel trips door Europa in de planning staan. Het relatief lage schip kan zo onder veel bruggen door.
De 2100 is voorzien van een zogenaamde ‘spudpaal’. Een spudpaal is een stalen paal die door het schip loopt, op en neer gehaald kan worden en waarmee het schip zich op de bodem van het vaarwater kan vastzetten.
De reden dat de klant voor een spudpaal heeft gekozen, is dat hij in Gent graag in de haven midden in het centrum wil liggen. Het probleem is dat hier alleen korte steigers zijn. Dus met zijn nieuwe schip wil hij met de achterkant aan de steiger vastliggen en de paal in de voorpunt laten zakken. Op deze manier is het mogelijk met een schip van 21 meter in het centrum van Gent te liggen.

Omdat er veelvuldig van deze 2100 gebruik gemaakt zal worden, staan ruimte en comfort centraal in het ontwerp. Bijzonder aan de eerste 2100 is dat er maar één (zeer ruime) slaapkamer aan boord is met een ruime inloopkast. En natuurlijk met een uitgebreide badkamer. Zie hier ook de video van de 2100. Omdat de trips lang zullen worden, zal de ruimte voor in het schip benut worden als berging. Als daar later behoefte aan is, kan deze ruimte omgebouwd worden tot een tweede slaapkamer.

Nieuwe Executive 2100 afgeleverd