Van den Hoven 2100

De nieuwe Van den Hoven 2100 is ontworpen door het gerenommeerde jachtdesign- bureau Vripack. Het jacht is doordrenkt van comfort en doordachte details. Ook blijkt weer dat veel ruimte één van de typische kenmerken is van iedere Van den Hoven.

Volledig gebouwd in staal is dit jacht semi-custom build en daardoor geheel aan te passen aan de wensen van de klant.

Stap aan boord

Je ziet het al als je komt aanlopen of hem in de verste ziet varen. Het ontwerp is tijdloos en prachtig in balans. De elegante lijnvoering en de juiste proporties zorgen er voor dat iedereen dit jacht meteen mooi zal vinden.

Op het jacht merk je direct dat er veel bewegingsvrijheid is meegenomen in het ontwerp. Je kan comfortabel rondom buitenom lopen. De gangboorden zijn lekker breed en op het voordek is bij wijze van spreken ruimte genoeg voor een feestje. Ook is daar een comfortabele bank geplaats om ongestoord van het uitzicht te genieten. Het achterdek heeft en comfortabele halfronde bank voor vier personen en biedt goed zicht naar opzij en naar achteren. Dineren uit de zon wordt mogelijk gemaakt door het ver naar achteren lopende dak of eigenlijk moeten we zeggen door de flybridge-vloer.

Aan het einde van iedere gangboord is een prachtige trap geplaatst die toegang biedt naar het ruime zwemplateau en de deur naar de machinekamer.

Van den Hoven 2100: elegant en ruim 1

Deck with a view

De flybridge is zo als je hem hebben wilt. Veel zitruimte rond een grote tafel aan de voorzijde, waar ook de tweede verrassend compleet uitgevoerde stuurstand is geplaatst. Achter de stuurstand staat een buitenkeuken, met een koelkast, RVS gootsteen en grillplaat voor ‘al fresco dining’.

Aan de achterzijde van de flybridge is ruimte voor drie of vier ligbedden of kan een dingy geplaatst worden. Het uitzicht op deze moderne flybridge is fenomenaal. Een goed glas wijn met gezellige gasten genietend van de wereld die aan je voorbij trekt. Dat was toch de bedoeling?

Om zoveel mogelijk Europese binnenwateren op te kunnen is de aluminium mast met ontvangstapparatuur hydraulisch neerklapbaar gemaakt. Dat geeft het jacht een doorvaarhoogte van maar 5.40 meter in combinatie meet een diepgang van 1.65 meter.

Het gehele jacht straalt een enorme luxe uit mede door het veelvuldig gebruik van RVS.

Stapt u binnen

De entree van het achterdak naar de salon wordt letterlijk omlijst door een prachtige RVS pui, waarvan de kwaliteit en gedetailleerde afwerking (klik hier om te zien) meteen in het oog springt. Hier is niet bespaart en gekozen voor het beste. De deuren kunnen afzonderlijk open en opzij gevouwen worden voor een maximaal gevoel van ruimte.

Het interieur straalt rust uit en is bijzonder toegankelijk. Alles staat op de juiste plaats en de ‘loop’ door het schip is bijzonder natuurlijk. De grote raampartijen garanderen een 360 graden uitzicht, zelfs als men binnen een wijntje drinkt op de comfortabele banken.

De keuken en de stuurstand zijn beide bijzonder compleet en bevinden zich voorin het jacht. Zo is alles gelijkvloers waardoor de iedereen met elkaar in contact kan blijven.

Van den Hoven 2100: elegant en ruim 3
Interior design Van den Hoven 2100 picture 18

Benedendeks

Eén owners cabin en twee vip rooms bieden plaats aan totaal 6 personen. Ruim opgezet en allen met een eigen badkamer, flatscreen TV, air conditioning en thuisgevoel. Ieder 2100 is natuurlijk volledig aan te passen aan de wensen van de nieuwe eigenaar. Een aangepaste indeling is natuurlijk ook mogelijk. Net als de keuze van de materialen, houtsoorten, kleuren en details.

Ook vind u benedendeks drie douches, drie toiletten en een ruimte voor de wasmachine en de wasdroger.

Gevoel van welzijn

Een langere reis wordt steeds persoonlijker als u iedere dag het gevoel hebt dat het jacht voor u is gebouwd. Van alle gemakken voorzien op de manier zoals u dat wenst. Comfort is dan ook essentieel. Van den Hoven doet er alles aan om het geluidsniveau zo ver mogelijk terug te brengen en de resonantie van de motoren weg te werken. Hiervoor zijn uitgebreide geluiddempende maatregelen getroffen. Zo is de gehele motorkamer geïsoleerd met hoogwaardige motorkamerisolatie en geheel afgewerkt met wit aluminium gaatjesplaat. Dubbele beglazing, bedden stoelen, banken, trappen, zachte materialen; ze zijn allen medebepalend voor dat gevoel van kwaliteit en comfort. Maar iedereen heeft eigen wensen en dus stemmen we die graag met u af.

Ook zijn verschillende maatregelen genomen om het schip nagenoeg trillingvrij te maken, waaronder:

  • de zware solide uitvoering van het casco
  • de overbrenging van de motor op de as
  • een homokinetische koppeling
  • stalen wand met ontdreuningspasta tussen motorkamer en verblijfsruimte

De aanvangsstabiliteit van het onderwaterschip levert een grote bijdrage aan het vaarcomfort. De soepele wendbaarheid van het schip maken het aanmeren een fluitje van een cent.

160803 - Van Den Hoven 2100 - image 18

Technische gegevens

Lengte over alles:21,15 m
Breedte:5,75 m
Diepgang:1,65 m
Doorvaarthoogte:5,40 m
Gewicht/waterverplaatsing:55 ton
Motor:2x 300 PK John Deere 60/68 TFM 75
Boeg-/hekschroef:Side Power, hydraulisch
Snelheid:12 kn.
Brandstof:5000 liter
Water:2000 liter
Zwartwater:500 liter
Stroomvoorziening:12-24-220V, M-GV3 K generator, AC Power Cube 24V/1400W, 2x WP-DC Power Cube 24V-150Ah, 2x dynamo 110 Ah, walstroomaansluiting 1x Mass Combi Ultra 24/3500-100 (230 V) 2x acculaders 24/12A t.b.v. boeg- en hekschroef 1x acculader 12/10A t.b.v. generator 1x scheidingstrafo GI 3,5
Accu’s:12 x 2 Volt cellen 1500 Ah t.b.v. gebruikers, 4x AGM accu’s 130 Ah t.b.v. motoren, 1x AGM accu 70 Ah t.b.v. generator

Standaarduitrusting

Navigatieapparatuur:Raymarine en YachtControl navigatie schermen, marifoon, stuurautomaat, radar, diepte- snelheidsmeter, kompas, roerstand, AIS
Verwarming:Kabola KB45 Ecoline
Airco:Het gehele jacht is voorzien van air conditioning
Keuken:inductie kookplaat, afzuigkap, combi-magnetron, koel/vrieskast, vaatwasser, werkbladen van Corrian
Stoffering:in overleg met klant
Houtsoort interieur:in overleg met klant
Toilet:3x
Douche:3x
Beglazing:dubbelglas plakbeglazing
Uitvoering:flybridge
RVS:potdeksel aangebracht op verschansing, reling Ø 42mm, stootlijst onder 100 mm, boven 50 mm, 14 stuks bolders, losse trap, beluchtingsroosters motorkamer
Wasruimte:voorzien van wasmachine en wasdroger
Mast:aluminium, hydraulisch neerklapbaar

Gallery