Executive 2100 - Van den Hoven Jachtbouw

Model

Executive 2100

december 2021

Executive 2100

Specificaties

Lengte
21,00 m
Breedte
5,95 m
Diepgang
1,40 m
Gewicht
60 ton
Motorisering
2x Volvo Penta, type D6 330 Pk, of anders in overleg
Brandstof
± 3400 liter
Water
± 1800 liter
Zwartwater
500 liter

Elegant en ruim

Het elegante exterieur is wederom ontworpen door Arnold de Ruyter en het interieur is van de hand van Bart van den Hoven. De lijnvoering is dynamisch en elegant waardoor een tijdloze uitstraling heeft. Ook over 10 jaar zal dit schip er nog modern uitzien.

Omdat het van staal wordt gebouwd kunnen we (bijna) alle wensen van een nieuwe eigenaar inwilligen. Vooral de lay-out kan geheel naar ieder smaak worden ingedeeld, zodat het gaat passen als een maatpak. Deze uitvoering is zonder fly-bridge, omdat de eigenaar het schip laag wilde houden om zo het vaarbereik binnen Europa te vergroten.

Natuurlijk is een fly-bridge mogelijk op de 2100.

Europa zal veelal het speelveld worden van deze motorjachten. Omdat de mast beweegbaar is en de doorvaarhoogte, met 3.85 meter, relatief laag kan onder de meeste bruggen doorgevaren worden. Het aanzicht wordt extra luxe door veel gebruik van RVS. Vaarcomfort wordt gegarandeerd door stabilisatoren in de vorm van hydraulische vinnen en twee dieselmotoren van elk 330 pk.

Luxe en comfortable

Omdat er veelvuldig van deze 2100 gebruik gemaakt wordt stonden ruimte en comfort centraal in de ontwerpfase. Bijzonder aan deze 2100 is dat er maar één (zeer ruime) slaapkamer is met een ruime inloopkast. En natuurlijk met een uitgebreide badkamer. Omdat de trips lang zijn wordt de ruimte voorin het schip benut als berging. Als er later behoefte aan is kan deze ruimte omgebouwd worden tot een tweede slaapkamer.

Bart van den Hoven gaat graag met u rond de tafel om ook uw specifieke wensen te bespreken. Erg veel is mogelijk.

Het gevoel van ruimte wordt ook nog eens versterk door het 360 graden uitzicht vanuit de salon. Veel licht komt er binnen hetgeen u het gevoel geeft dat u midden in de wereld om u heen staat.

Op het jacht merk je direct dat er veel bewegingsvrijheid is meegenomen in het ontwerp. Je kan comfortabel rondom buitenom lopen. De gangboorden zijn lekker breed en op het voordek is bij wijze van spreken ruimte genoeg voor een feestje. Ook is daar een comfortabele bank geplaatst om ongestoord van het uitzicht te genieten met een heerlijk glas in de hand. Het achterdek heeft en comfortabele halfronde bank voor vijf personen en biedt goed zicht naar opzij en naar achteren. Dineren uit de zon wordt mogelijk gemaakt door het ver naar achteren lopende dak.

Aan het einde van iedere gangboord is een prachtige trap geplaatst die toegang biedt naar het ruime zwemplateau en de deur naar de machinekamer.

Omdat er veelvuldig van deze 2100 gebruik gemaakt wordt stonden ruimte en comfort centraal in de ontwerpfase. De mast is beweegbaar en de doorvaar hoogte, met 3.85 meter, relatief laag kan onder de meeste bruggen doorgevaren worden.

Stapt u binnen

De entree van het achterdak naar de salon wordt letterlijk omlijst door een prachtige RVS pui, waarvan de kwaliteit en gedetailleerde afwerking meteen in het oog springt. Hier is niet bespaart en gekozen voor het beste. De deuren kunnen afzonderlijk open en opzij gevouwen worden voor een maximaal gevoel van ruimte.

Het interieur straalt rust uit en is bijzonder toegankelijk. Alles staat op de juiste plaats en de ‘loop’ door het schip is bijzonder natuurlijk. De grote raampartijen garanderen een 360 graden uitzicht, zelfs als men binnen een wijntje drinkt op de comfortabele banken.

De keuken en de stuurstand zijn beide bijzonder compleet en bevinden zich voorin het jacht. Zo is alles gelijkvloers waardoor de iedereen met elkaar in contact kan blijven.

Gevoel van welzijn

Een langere reis wordt steeds persoonlijker als u iedere dag het gevoel hebt dat het jacht voor u is gebouwd. Van alle gemakken voorzien op de manier zoals u dat wenst. Van den Hoven doet er alles aan om het geluidsniveau zo ver mogelijk terug te brengen en eventuele resonantie van de motoren weg te werken. Hiervoor zijn uitgebreide geluiddempende maatregelen getroffen. Zo is de gehele motorkamer geïsoleerd met hoogwaardige motorkamerisolatie en geheel afgewerkt met wit aluminium gaatjesplaat. Dubbele beglazing, bedden stoelen, banken, trappen, zachte materialen; ze zijn allen medebepalend voor dat gevoel van kwaliteit en comfort. Maar iedereen heeft eigen wensen en dus stemmen we die graag met u af.

Ook zijn verschillende maatregelen genomen om het schip nagenoeg trillingvrij te maken, waaronder:

  • de zware solide uitvoering van het casco
  • de overbrenging van de motor op de as
  • een homokinetische koppeling
  • stalen wand met ontdreuningspasta en Bondal plaatjes tussen motorkamer en verblijfsruimte

De aanvangsstabiliteit van het onderwaterschip levert een grote bijdrage aan het vaarcomfort. De soepele wendbaarheid van het schip maken het aanmeren een fluitje van een cent.